Wednesday, May 13, 2009

[Yoyooh] Blog aku ni cam "syok sendiri" ke tak?


Sebagai blogger, anda juga merupakan pembaca blog blogger yang lain. Pilih satu blog yang paling anda gemari dan nyatakan sebabnya. Seorang blogger yang baik seharusnya ada pendapat sendiri tentang blog yang digemari dan belajar dari cara blogger tersebut.

Ermmm.....sebenarnya aku suka baca semua blog dalam blog list aku tu....sebab semuanya best2...especially kalau blog pasal gosip2 la....hehehe....dan blog kawan2 aku pun best gak.....ok, demi nak memenuhi cabaran Yoyooh kali ni....aku terpaksa la pilih satu blog yang aku gemari dan rasa kagum sikit....blog yang terpilih adalah blog Rames!!...hehehe...seronok Mala sebab aku pilih lelaki idaman dia......Ok2, blogger ni sorang yang berbangsa India, berumur 29 tahun dan masih single lagi...mula berblogging sejak Jun 2006.....dia ni sorang designer dan photographer, so memang berbakat giler la....kalau korang tengok blog dia mesti rasa kagum gak macam aku....Ok, kat bawah ni screenshot untuk header blog si rames ni.....cun kan???nak lebih jelas, korang view je la blog dia....hehehe.....

Kenapa aku pilih blog ni?sebab aku rasa blog ni banyak bagi sumber inspirasi kat aku camner nak design blog aku ni...sebagai sumber inspirasi je e....bukan aku nak tiru dia pun.......dan blogger ni pun lebih kurang aku jugak...suka letak gambar setiap kali buat posting....sebab pada pendapat aku la, orang tak suka sangat nak baca teks panjang2 berjela ni....orang lebih suka tengok gambar lagi....tak kisah la walaupun gambar tu hanyalah sekadar hiasan je....tapi mesti la ada kaitan dengan posting kita tu jugak.......hehe....

Ok, gadget2 dekat side tepi blog ni memang banyak jugak aku follow...tapi dia punya blog ni lagi banyak la....macam2 ada.....semua2 ni penting gak untuk setiap blog....sebab blog akan nampak lebih interaktif lagi coz pembaca boleh communicate dengan kita dan klik link2 yang kita letak..

Antara posting rames yang aku rasa kagum sekali bila dia manipulate gambar dia jadi Wolverine...giler la dia ni....byk kali gak dia suka edit macam ni.......actually dia ni memang expert bab2 guna photoshop ni....tu yang famous sikit....hehe...tengok je la blog list dia....ramai giler member....pastu dia plak rajin update hari2...lagi la....ermmmm, good luck la untuk dia...ok, next!

Pembaca suka melabel sesetengah blog sebagai blog syok sendiri. Apa pendapat anda tentang "blogger syok sendiri"? Apa yang harus anda lakukan dan elakkan dari dilabel sebegitu?

Jawab la dulu soalan untuk tajuk aku ni....blog aku ni cam "syok sendiri" ke tak???hehehe.... up to you all la nak nilai macam mana....yang penting ni blog aku....aku yang create, so ikut suka aku la nak buat macam mana pun kan....setuju tak?ok ke tak ok tuan2 dan puan2??hahaha... Ok la, pendapat aku la kan, sorang blogger syok sendiri ni......orang tu mesti suka letak gambar2 dia yang terpalingggggg cun/hensem je....pastu kalau citer kat pembaca mesti cakap pasal kelebihan dia je, atau puji diri sendiri je......hehehe...aku rasa la macam tu sebab aku belum jumpa lagi blogger yang syok sendiri mcm ni....walaupun ada la kot....suka mempamerkan aksi2 comel diorang...tapi mungkin ada pembaca yang suka jugak.....so, tak la nampak macam dia syok sendiri kan?............Bagi nak elakkan blog aku ni dilabel macam ni, aku rasa lebih baik kita olah blog kita ni nampak lebih banyak bagi info2 menarik daripada selalu cerita pasal diri kita je.....boleh nak cerita, tapi jangan terlalu kerap sangat.........apa2 pun, semua blog yang aku view setakat ni...tak de lagi la yang melampau sangat kesyok sendirian ni....semua ok2 je......kalau ada tu, biarkan la dia dengan dunia dia sendiri e.... : )

6 comments on "[Yoyooh] Blog aku ni cam "syok sendiri" ke tak?"

Larasati on Wednesday, May 13, 2009 10:10:00 PM said...

nice.. :) bagus jugak yerk..

Rames on Thursday, May 14, 2009 12:13:00 PM said...

AHAHAHAH! OMG! Featured aku pulak! haha many thanks :)

Unknown on Thursday, May 14, 2009 1:53:00 PM said...

hehe....u kena belanja i la...sebab promote u punya blog...LOL!!!

LanaBusyBee on Thursday, May 14, 2009 5:36:00 PM said...

belanja saja cik kiah ni...xpenah nk ikhlas hehehe....eh x la, gurau jer...ikhlas dh la tuh letak lam blog dia...jgn marah ni kiah...org ikhlas, mn ada bgtau dia ikhlas kan hehehe

Unknown on Friday, May 15, 2009 7:02:00 PM said...

yer la tu ruby....aku ikhlas pilih blog rames ni....tak pa kan aku tak pilih blog hang??hehe...yang penting blog hang pun best!!sebab tengok blog hang la aku start wat blog ni kan?ingat tak? :)

LanaBusyBee on Sunday, May 17, 2009 6:19:00 AM said...

uish jgn amek blog aku agagaga...aku xsetuju klu amek blog aku, sbb ada sbb tertntu...xpa, aku xkisah pun hehehe..a'a ingt2...aku kan sifoo hg yg tak seberapa jer hehehe

Blog Widget by LinkWithin




 

My Blog!! Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez