Thursday, January 29, 2009

Cuti CNY yang adventure...but still happy...!!


Cuti CNY yang lepas ni aku balik kampung...ye la..cuti sampai 4 hari nak buat apa kat sini...aku ok je balik kampung ni..yang aku tak best tu time nak naik bas kat pudu tu..adoiiii..tekanan perasannya....sesak dengan orang tak payah cakap la...sampai aku tak leh nak bernyawa...tapi nak buat macam mana aku tak mampu nak pakai kereta lagi, so kena la bersusah payah macam ni...huhu...tak pe la....salah aku jugak dah tahu musim perayaan beli tiket lambat2...mula2 rasa ok kot bas tu...rupa-rupanya bas sekolah je..bayangkan nak balik ke butterworth lak tu...kejamnya....aku memang macam nak nangis je bila dah naik bas tu...yang tension sgt tu sebab kena jalan jauh kat luar pudu nak ke bas tu...pastu dalam bas padat mcm tin sardin je....yang penuhnya semua orang2 luar@omputih...badan dah la besar2 nak sumbat dalam bas sekolah ni...cuba anda bayangkan......kesian pun ada sebenarnya....badan tak padan ngan kerusi..tapi nasib la kan....
pastu dengan jalan jem lagi...aku rasa dugaan giler nak balik...yang ada kete tu best la...walaupun jem still boleh sembang2, gelak2, dengar lagu hindustan.....huhu..
Tak pe la, syukur jugak selamat sampai kat rumah aku....bila tengok rumah terus lupa kesengsaraan aku tadi...tu la sebabnya orang panggil rumahku syurgaku kot..huhu...pastu tengok ahli keluarga semua, rasa happy balik....macam baru balik berperang pun ada...lepas dah hilang penat semua.......esoknya...jiran sebelah rumah aku kenduri, kawan aku masa kecik2 dulu nak kawin...tak sangkanya, dia muda setahun je dari aku...dulu selalu dok main pondok sekali, memanjat sana sini....last2 dia lak kawin dulu..tak pe la, dah sampai jodoh dia...aku tumpang happy....aku ada ambik gambar tapi macam tak elok je..ambik gambar nasi minyak kenduri dia je la....hehehe...

nasi minyak..sedap..

pelamin sebelah perempuan....tema merah jambu

Esoknya, kami satu family ikut pegi hantar kat umah pengantin lelaki lak, dekat je pun...sebelah pengantin lelaki ada dua pasangan pengantin...ok la, leh makan lauk pengantin....hehe...then, habis la cite pasal kenduri.....

sebelah pengantin lelaki....tema biru...

Pastu citer kat umah lak, kat bawah ni gambar2 masa sesi fotografi yang aku buat untuk anak2 sedara aku.....hehehehe...dengan background umah tak siap lagi tu....depa pun posing la ngan spek hitam aku....ala2 gaya 80-an...hahaha spek lagi besar daripada muka...gambar tak sharp sgt tapi not bad la bila dah edit sikit ni...layannnnnnnnnnnn...

tayang gigi...putihnya...hehe...

bakat terpendam..boleh jadi model ni....haha..gaya old skool tu..

4 comments on "Cuti CNY yang adventure...but still happy...!!"

LanaBusyBee on Thursday, January 29, 2009 3:27:00 PM said...

ha dah tau dok KL,wat cara dok KL la,beli tiket awal2, kan dh kena naik bas sekolah kan....aku beli tiket, sebulan awal tau, balik tenang ja tdoq hehehe...jalan pun ok ja tak jem,tapi kena naik kt jalan duta la...tapi ok ja...INGAT TU! <---- mcm iklan les copaque lak hehehe

yesterdayrising on Thursday, January 29, 2009 3:42:00 PM said...

teringat time aku kena tiket ulat mse raya cina 2thn yg lepas..duduk kat pudu sampai kul3pg..sialnye org yg gi tukaq tiket aku..

Unknown on Thursday, January 29, 2009 4:45:00 PM said...

untuk ruby ngan heary....tq..
apa boleh buat..pengajaran untuk aku la ni..huhu...insaf2..lain kali aku beli setahun awal...

LanaBusyBee on Friday, January 30, 2009 11:37:00 AM said...

over la tuh setahun awal ;P, maraliner pun paling awal leh beli 3 bulan awal tau

Blog Widget by LinkWithin




 

My Blog!! Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez