Thursday, February 12, 2009

Project "1" : Cameron Highlands


Project 50 aku sebenarnya....jalan2 tempat menarik sebanyak 50 tempat yang berlainan...so, Cameron Highlands adalah destinasi pertama aku...boleh ke nak jalan 50 tempat ni..??hahaha...tak pe2...kena sahut seruan kerajaan ..."Cuti-cuti Malaysia"....

Macam biasa aktiviti hujung minggu aku la ni...jalan2 cari makan dan habiskan duit....hehehe...kali ni jauh sikit la...Cameron Highlands...pegi sehari je coz pegi dengan nuar..bila berdua je mana leh lama2...bahaya lak...lagipun weekend ni cuti 3 hari sempena Thaipusam so, best la nak gi mana2 pun...ada masa untuk rest lagi...kami bertolak pukul 1 pagi hari sabtu, aku dengan mengantuk lagi sebab tido dulu sebelum tu...nuar la suruh pegi awal2 pagi sebab dia liat nak bangun awal...better gerak awal2...sampai Tapah kami tido dalam kete jap..memang kami plan nak tunggu subuh baru gerak naik Cameron...punya lelap tido sampai tak sedar burung punya pulun berak atas kete....hahahaha....dah la kete color hitam, jadi tompok2 putih....tu la silap pi parking bawah lampu yang jadi tempat lepak burung...nasib2...
Lepas subuh kami pun teruskan perjalanan...dalam pukul 9 lebih kami pun sampai dekat Tanah Rata..terus breakfast dulu kat sana sambil usha2 kawasan kat situ...memang betul la cameron dah tak sejuk macam dulu...lapisan ozon dah semakin nipis..huhu....then...jalan2 pegi tempat jual barang dekat tempat strawberi...dengan baju malam tadi lagi...kat bawah ni la gambar2 masa mula sampai....



pikir2...nak shopping apa...

Pastu kami pun teruskan perjalanan sampai Brinchang, kat sini kami tukar baju kat toilet sebab banyak tempat lain lagi nak pegi...awal2 lagi semuanya aku dah plan mana nak pegi...aku dah banyak kali gak datang sini...cuma kali ni je datang sendiri, pastu datang ngan nuar plak...best la sikit...hehe...kat bawah ni la gambar2 masa jalan2 kat sana...hampir semua tempat kami pegi...memang puas hati la, pengurusan masa yang tepat dan teratur.....cayalah awak!!me too!!





cantik giler bunga2 kat sini....nice shot!


ehemm....thanks to pakcik tukang kebun kat sini sebab tolong amik gambar kami...



aku tiru style ekin..suka buat gaya best ni....wakakaka....

Dalam pukul 6 lebih kami bertolak balik.....syukur semunya berjalan lancar...yang penatnya sebab jalan bengkang-bengkok la...sampai pening kepala..

Gambar2 dekat ladang teh boh....tempat terakhir kitorang pegi...



masih dengan style ekin....hahaha...memang nak tiru...

sedap ni tau....rasa teh sebenar....

2 comments on "Project "1" : Cameron Highlands"

LanaBusyBee on Friday, February 13, 2009 12:27:00 PM said...

owh ni la projek 50 tuh ek..awat 50?hurm ok gak projek hampa tuh,tapi kan,aku suggest hampa kawen la dulu ngehngeh..sijil kursus kawen dh amek lum?aku ingt nk amek satg..kang nnt gara2 projek 50 ni, duit nk kawen tak leh nk kumpul...beringt seblm menyesal yer hehehe

seb bek hg masukkan tudung tuh lam baju,klu tak tak nmpk mcm ekin, nmpk mcm minah indon lak agagaga

Unknown on Friday, February 13, 2009 1:06:00 PM said...

50 tu maksudnya target aku la nak pegi sampai 50 tempat.......kawen?kawen kira budget lain la..hehe..ala..apa sgt la pegi cameron tu, bukan byk pun habis...kalau tak pi sana pun....duit habis kat benda lain gak...
aku tak amik lagi sijil tu sbb kami tersilap masuk jalan hari tu, so malas dah nak patah balik....tgk la nanti bila2 lalu lagi...
aku bukan nak nampak mcm ekin pun...aku bukan minat dia..tiba2 je terasa nak wat gaya cam dia...huhu...

Blog Widget by LinkWithin




 

My Blog!! Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez