Tuesday, February 17, 2009

Between cactus and me.........


Antara aku dengan kaktus...ada persamaan atau perbezaan ke?sebenarnya memang banyak yang lainnya kalau tengok dari segi bentuk fizikal dan jenis...kaktus ni tumbuhan aku pulak manusia....kaktus tak leh pikir pun tapi aku boleh berfikir..........kaktus tak de perasaan sayang..tapi aku ada, aku boleh rasa sayang, benci, nak marah...macam-macam lagi...ermmm...apa yang aku cuba cakap ni...
Tak de apa2....tapi mungkin ada satu persamaan antara aku dengan kaktus ni.....sebab kaktus dengan aku boleh jadi hidup dan mati...macam kaktus..tengok masa hidupnya yang berbunga, segar...dan sangat sihat...macam aku jugak...kadang2 aku rasa sangat sihat, happy, tak de masalah.......dan hidup....


Then, skarang kaktus ni dah tak segar, tak berbunga....dan mungkin akan mati....aku pulak skarang ni sama dengan kaktus ni jugak...tak happy, tak sihat....tapi aku tak tahu bila aku akan mati...semua tu kuasa Tuhan kan...
Antara aku ngan kaktus dah tinggal kenangan je skarg....sebab kaktus tu dah mati...


0 comments on "Between cactus and me........."

Blog Widget by LinkWithin




 

My Blog!! Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez