Saturday, August 16, 2008

~my sTory tHRee~


Hari seterusnya aku rasa dah biasa sikit....lagipun aku memang rasa lemah sangat,bayangkan aku tak boleh bangun sendiri bila aku duduk mencangkung...patut la bilik air hospital ada loceng dan tempat pegang..untuk kecemasan macam ni la...demam aku tak hilang2 lagi,nurse keje bagi aku makan panadol je...entah la..masa ni aku rasa aku macam dibawa ke alam lain..apa jadi dengan diri aku sebenarnya?..bila aku tengok sekeliling...semua orang lemah tak bermaya...aku tak tahu sampai bila aku kena tinggal dekat sini...aku yakin mungkin seminggu je kot..ye ke?
Petang tu mak aku datang teman aku dgn siap bawak baju...mak aku cakap rambut aku serabai giler...lepas aku mandi…..aku terfikir..ya allah ni la hikmahnya e..aku dapat lagi rasa mak aku sikatkan rambut aku walaupun dah besar panjang..huhu...tapi aku dah rasa rambut aku banyak yang lekat dekat sikat tu...aku cuba buat tak kisah,mak aku cakap tu le lama tak sikat rambut sgt...esok mak aku nak potong rambut aku...biar pendek je...dalam hati aku..rambut aku!!!!
Sebenarnya...family nuar dah kecoh pasal ni,abah dia call dan bagi nasihat, jangan ikutkan perasaan..walaupun aku sakit,hidup dia tetap kena teruskan..nuar kena kerja!kena teruskan hidup...malam tu jugak nuar balik kl...aku ingat lagi saat nuar nak balik malam tu...nurse datang nak cucuk jarum kat aku,aku nangis cakap sakit...padahal aku nangis sebab nuar nak balik .............
Yang aku perlu fikirkan adalah diri aku,hari2 nurse datang ambik darah aku..aku dah rasa penat dengan semua ni,esok doktor cakap nak buat bone marrow...aku dah takut sangat..sakit ke tak ni?....hari tu aku tengok kematian seorang makcik depan mata aku..dari dia nazak sampai dia hembuskan nafas terakhir...jantung aku dah berdegup kencang...aku macam tu jugak ke nanti?sebab sakit ni aku boleh mati ke?
Saat yang aku takutkan tiba jugak,nurse tolak aku masuk satu bilik tu,doktor pun dah get ready dengan alatan dia...aku kena meniarap,masa tu,then doctor pun kerjakan aku dengan ganasnya............
argghhhhh!!!!!aku menjerit ...sakit!!!!aku ni orang yang kuat tahan sakit...tapi yang aku jerit ni bila dah aku rasa doktor ni melampau dah bila dia cucuk aku banyak tempat dan banyak kali tapi still tak dapat darah yang dia nak....boleh ke tahan????aku dah cakap sudah la..sampai 3 orang doktor cuba buat tapi tak boleh jugak..aku dah teresak2..last2 dekat sejam baru dapat....doktor kat situ memang belum pakar lagi buat bone marrow ni...aku jadi macam mangsa diorang je...kejam betul...lepas aku dibawa kuar dari bilik tu,aku nampak ramai je kat katil aku.....orang kampung aku datang nak tengok aku rupanya...lepas aku baring...mak aku tanya sakit tak?aku tak leh jawab..aku terus nangis...dan nangis...apa jadi lepas tu?aku sambung lagi nanti....... Acute lymphoblastic leukemia (ALL)

1 comments on "~my sTory tHRee~"

LanaBusyBee on Sunday, September 21, 2008 11:04:00 PM said...

cik zakiah...byk sawang kt blog hang ni fuuuihhhh

Blog Widget by LinkWithin




 

My Blog!! Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez