Monday, December 01, 2008

Ayat-Ayat Cinta...



Aku baru dapat tengok movie ni semalam...huhu..dah lama dok cari..last2 download kat Bittorent kat ofis, semalaman je dah siap..haha, berjaya gak..kembang hidung sikit..oo..
Ok, dah2...

Pendapat aku pasal movie ni :

Fistly,cerita ni memang best dan menyentuh hati...sangat islamic..dari segi muzik dan jalan cerita..ye la, berlakon pun kat Mesir kan..
Fahri ni memang nampak lelaki baik dan alim...rupa dia biasa je...tapi, 4 orang perempuan minat kat dia....fuhhh....lelaki idaman wanita betul..
Aishah pulak mmg cantik walaupun nampak mata je...masa tak pakai tudung pun cantik jugak la...

Part yang aku tak boleh tahan@yang menyentuh hati@buat aku nangis....

1. Masa mak Fahri call Aishah..rasanya first time dia cakap dengan menantu dia tu,tapi dah jadi perkara buruk...anak dia dalam penjara...sedih sgt bila dua2 nangis dalam telefon.....tabahnya dua2 wanita tu...
2. Sedih jugak bila Aishah suruh Fahri cakap 'saya mencintaimu Maria' bila dia nak rakam suara Fahri untuk bagi Maria dengar tu...terkejut gila Fahri bila Aishah cakap mcm tu...baiknya Aishah, pengorbanan seorang isteri...
3. Masa dekat hospital masa lepas Fahri dah kawin dengan Maria,Aishah tgk je suami dia pegang tangan dan cium Maria,last2 dia lari nangis kat luar...isteri mana yang tahan tengok semua tu....
4. Masa dalam penjara..Fahri nak sembahyang,dia tak boleh angkat takbir,nak nangis je...huhu....dugaan dia besar sgt...banduan dalam tu boleh gelak je...lagi2 bila Fahri dapat surat kena buang dari Al-Azhar..
5. Cakap banduan yang duduk dengan Fahri tu memang betul..dalam Islam,"Sabar dengan Ikhlas"...dua perkara yang diuji untuk setiap umatNya....memang betul pun...aku mmg susah sangat nak buat perkara ni..sabar dan ikhlas...
6. Part yang sayu lagi masa Fahri diumumkan tak bersalah masa kat mahkamah..dia terus sujud syukur..lepas tu Aishah terus pegi dekat dia...rasa indahnya ikatan suami isteri tu..saling memerlukan..dengan perjuangan Aishah yang bersusah-payah cari bukti untuk suami dia...... Subhanallah...
7. Last sekali,mesti la part yang diorang solat bertiga tu..mmg menyentuh hati.....akhirnya Maria meninggal dunia...

Betul cakap seseorang tu,Sungai Nil dengan Mesir memang tak boleh dipisahkan.....kalau tak de Sungai Nil,tak de la Mesir...hanya padang pasir...
Insyaallah kalau ada jodoh...aku pun teringin nak pegi tengok Sungai Nil tu.....aminnnn...........

2 comments on "Ayat-Ayat Cinta..."

LanaBusyBee on Tuesday, December 02, 2008 9:20:00 AM said...

hek eleh hg ni,ntah apa2 la,ada silent reader,dia diam ja baca,tapi mls nk drop komen....

a'a aku sokong dgn suma pat yang hg sebutkan di atas....aku pun kan,nangis beria2 tau ahahaha...sampi teresak2 ;P over kan aku ahahaha...siap call tokwan suh tgk,dia dok layan dgn mak dia ahahaha....

tapi kan kiah,aku bgtau tokwan,klu aku jadi aishah,insyaallah aku akan wat mcm dia gak...ya la,nnt anak aku tak dak abah mcm na?huhuhuhu...lagipun maria dh kenal lama dgn fahri tuh kan...

Unknown on Wednesday, December 03, 2008 10:07:00 AM said...

tu la..ada yg baca je tapi tak bagi komen kan...sama la mcm aku...baca blog org lain je..tp jarang komen..ok2...insaf...

thank u e ruby sbb bg support kat blog aku ni...terharu tau tak...huhu...huhu lagi...

Blog Widget by LinkWithin




 

My Blog!! Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez